Zasady współpracy
W celu stworzenia dobrej i owocnej współpracy, bardzo ważny jest rzetelny przekaz informacji na temat planowanej pracy i pacjenta. Aby stworzyć estetyczną i funkcjonalną pracę protetyczną, istotna jest również jakość wykonania wycisku. Te dwa elementy pozwolą na zaplanowanie i wykonanie prawidłowo pracy protetycznej. Kolejnym, bardzo ważnym elementem przy pracach estetycznych, szczególnie w odcinku przednim, są informacje zawarte na zdjęciach. W związku z powyższym prosimy o:
- zapisanie wszystkich istotnych informacji na temat pacjenta na karcie protetycznej (wiek pacjenta, rodzaj sylwetki, kształt twarzy, kolor zębów),
- precyzyjny wycisk lub skan wewnątrzustny pracy,
- zarejestrowanie prawidłowej relacji żuchwy do szczęki w relacji centralnej lub maksymalnym zaguskowaniu,
- w trakcie wycisku prosimy o stosowanie łyżek metalowych (ponieważ plastikowe mogą ulec odkształcenią),
- wykonanie zdjęć przed rozpoczęciem pracy i w trakcie przymiarek i przesłanie na pocztę mailową. Schemat zdjęć jest dostępny w pracowni.
Terminy i płatność:
- Warunki płatności oraz transportu rozpatrujemy indywidualnie i podlegają negocjacji.
- Nasza pracownia bezpłatnie odbiera i dowozi prace protetyczne do gabinetów z okolicy Katowic, Rudy Śląskiej, Chorzowa.
- Z Gabinetami z poza wyznaczonych wyżej okolic kontaktujemy się za pomocą przesyłek kurierskich. Płatności związane z przewozem dzielone są na pracownię i gabinet współpracujący.
- Płatność za pracę protetyczne można regulować gotówką lub przelewem na konto bankowe do 10 dnia miesiąca.
- Na prace protetyczne wystawiamy faktury zbiorczą po zakończeniu miesiąca.
- Nasza pracownia wykonuje prace protetyczne ekspresowe w terminie indywidulanie ustalonym z gabinetem. Zlecenia takie są dodatkowo płatne 50% podstawowej ceny.
- W przypadku rezygnacji w trakcie realizacji pracy protetycznej pracownia pobiera opłatę za wykonaną część pracy.
- W przypadku rezygnacji pacjenta z wykonanej pracy protetycznej “na gotowo” pracownia pobiera opłatę w wysokości 50% wartości pracy.
- Termin oraz wycena prac protetycznych opartych na implantach oraz prac kombinowanych ustalana są indywidualnie.
- W przypadku trudnych warunków u pacjenta i konieczności konsultacji w gabinecie istnieje możliwość osobistej wizyty technika w państwa placówce za niewielką dopłatą.
Udzielamy gwarancji:
- rocznej, na protezy ruchome osiadające (protezy akrylowe, nylonowe, acetalowe, akronowe, szkieletowe oraz korony i mosty tymczasowe) ze względu na dużą zmienność warunków pola protetycznego,
- dwuletniej, na prace protetyczne stałe (korony, mosty, prace na implantach),
- dwuletniej na prace wykonane z cyrkonu,
- zachowujemy również inne gwarancje otrzymywane od producentów struktur implantowych lub struktur metalowych spiekanych. Gwarancją objęte są wady materiałowe i technologiczne.
Udzielamy gwarancji:
- Gdy powstaną uszkodzenia w wyniku rozcementowania pracy, wkładu koronowo-korzeniowego itp.
- Gdy powstaną uszkodzenia w wyniku braku strefy podparcia.
- Gdy praca jest wykonana na podstawie nieprawidłowego wycisku w źle przygotowanym polu protetycznym lub niezgodnie z zasadami sztuki dentystycznej.
- Gdy procedura cementowania nie jest odpowiednio dobrana do materiału, z jakiego jest wykonana struktura.
- Przy pracach z uzupełnieniami tymczasowymi, protez natychmiastowych, mikroprotez.
- Gdy powstaną uszkodzenia w wyniku zdarzeń losowych, niebędących wynikiem naturalnego procesu żucia i artykulacji.
- Gdy doszło do ingerencji w strukturę konstrukcji cyrkonowej/metalowej podczas obróbki przez lekarza.
- Gdy praca nie została oddana pacjentowi w terminie 15 dni kalendarzowych od momentu jej ostatecznego wykonania.
- Gdy powstaną uszkodzenia w wyniku naturalnego osiadania protez( złamania, pęknięcia ,przetarcia).
- Gdy odkształcą się elementy metalowe w protezach szkieletowych i osiadających.
- Gdy powstaną uszkodzenia w wyniku nieprawidłowo ustalonego zgryzu lub niewybalansowanej okluzji.
- Gdy powstaną uszkodzenia mechaniczne w wyniku niewłaściwego korzystania i nieprawidłowej higieny przez pacjenta.
- Gdy powstaną uszkodzenia wynikające z ingerencji pacjenta w prace protetyczną.
W przypadku reklamacji, prosimy o przesłanie drogą elektroniczną fotografii pacjenta z pracą u ustach (o ile warunki na to pozwalają), pracy z wyciskiem, opisem danych pacjenta oraz datą wykonania pracy protetycznej.